-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Auto Shanghai
Porsche oppdaterer Cayenne
Porsche stilte på Auto Shanghai med oppdatert Cayenne i begge karosseriformer. Bilene er bestillingsklare, og utleveringene starter i juli.
Ifølge Porsche er oppdateringene de mest omfattende de har gjort på en eksisterende modell, og alle varianter har fått mer utstyr inkludert i prisen. Det har også medført prisøkninger.
Standardutstyret inkluderer nå blant annet LED matrix hovedlys, adaptive dempere, 20-tommers felger (22 tommer på Turbo GT), nøkkelfri adkomst, trådløs lading av telefon og en rekke elektroniske støttefunksjoner.
Innvendige oppdateringer inkluderer heldigitalt dashbord tilsvarende det vi finner i Taycan. Borte er de analoge klokkene fra dagens modell som nå er erstattet med en 12,7-tommers digital instrumentskjerm.
I tillegg er en 12,3 tommers infotainment-skjerm på plass, samt mulighet for en 10,9-tommer passasjerskjerm utformet slik at den ikke skal distrahere sjåføren. Girvelgeren er flyttet fra midtkonsollen og plassert på dashbordet nær rattet.
Nye stålfjærer med aktive dempere er standard i basisversjonen, samt S- og E-Hybrid variantene. Modeller med luftfjæring har fått mer tydelig forskjell mellom de ulike kjøremodusene.
Motorene har fått økt effekt og modellen som er mest aktuell for Norge, Cayenne E-Hybrid har fått økt batterikapasitet fra 17,9 til 25,9 kWt som gir en elektrisk rekkevidde på inntil 90 kilometer (mot tidligere 48 km).
Oppdateringene skal holde Cayenne aktuell frem til fjerde generasjon Cayenne etter planen debuterer i 2026 – da også som ren elbil. Trolig vil den oppdaterte versjonen selges parallelt med den nye elbilen i en overgangsfase.
Veiledende priser er som følger:
- Cayenne: fra kr 1.643.842
- Cayenne E-Hybrid: fra kr 1.397.153
- Cayenne S: fra kr 2.045.242